Geen toegang om gegevens in te lezen

SupportvragenCategorie: Power BI Connector AlgemeenGeen toegang om gegevens in te lezen
Arie van KlompenburgArie van Klompenburg Medewerkers gevraagd, 9 maanden geleden

Bij het importeren van gegevens in Power BI Desktop krijg ik de melding “Toegang tot de resource is verboden” (Engels: “Access to the resource is forbidden”). Hoe kan ik dat oplossen?

1 Antwoorden
Beste Antwoord
Arie van KlompenburgArie van Klompenburg Medewerkers beantwoord, 9 maanden geleden

Dit kan een aantal oorzaken hebben:

  • Onjuiste connector key: ga naar de portal en genereer in de tab Account een nieuwe connector key. Ga vervolgens in Power BI Desktop naar “Instellingen voor gegevensbron”, selecteer de gegevensbron, klik op de knop ‘Machtingen bewerken’ en vervolgens op de knop ‘Bewerken’ om de nieuwe connector key in te vullen. (Engels: ‘Data source settings’, select data source, ‘Edit Permissions’, ‘Edit’)
  • Externe applicatie is niet verbonden: ga naar de portal en controleer in de tab Connectors of de externe applicatie verbonden is.
  • Gebruiker heeft geen toegang: ga naar de portal en controleer in de tab Gebruikers of deze gebruiker toegang heeft tot de betreffende administratie.
  • Onjuiste administratiecode gebruikt: ga naar de portal en controleer in de tab Bedrijven of de daar vermelde administratiecode ook in Power BI Desktop wordt gebruikt.
  • Onjuiste externe code gebruikt: ga naar de portal en controleer in de tab Bedrijven of de daar vermelde externe code (division Exact Online, onderneming ID AccountView, gegevensbron King, klantnummer Twinfield of Administratienummer AFAS) juist is.