In de koppeling met AccountView krijg ik de melding “Administratie ‘{0}’ openen niet gelukt.”

SupportCategorie: Power BI Connector voor AccountViewIn de koppeling met AccountView krijg ik de melding “Administratie ‘{0}’ openen niet gelukt.”
Arie van Klompenburg Medewerkers gevraagd 3 jaren geleden

In de koppeling met AccountView krijg ik de melding “Administratie ‘{0}’ openen niet gelukt”. Hoe kan ik dat oplossen?

1 antwoorden
Arie van Klompenburg Medewerkers beantwoord 3 jaren geleden

De gebruiker die in AccountView.NET gebruikt wordt, moet toegang hebben tot de administratie in AccountView. Door in AccountView te kiezen voor Bestand > Administraties en op de administratie te dubbelklikken, kun je via het tabblad Gebruikers en eventueel Gebruikersgroepen de toegang te controleren.

Wanneer je bij het openen van de administratie in AccountView zelf een melding krijgt (bijvoorbeeld dat de administratie georganiseerd moet worden) dan kan dat ook de oorzaak dat de Power BI Connector de administratie niet kan openen. Zorg ervoor dat deze meldingen worden opgelost.

Verder moet het gebruikersaccount waaronder de AccountView Communication Service draait, toegang hebben tot de map waarin de AccountView administraties zijn opgeslagen. Soms staat de AccountView-administratie op een netwerk-drive met een driveletter, maar heeft dit gebruikersaccount alleen toegang via een UNC-pad. Wijzig dan de administratiemap in AccountView naar het UNC-pad of wijs de driveletter toe aan dit gebruikersaccount.

Tot slot kun je ook het Event Log van AccountView controleren op meldingen bij het openen van de administratie. Dit vind je in AccountView onder Opties > Event Log.