1. Home
  2. Docs
  3. Power BI Connector voor SnelStart
  4. 1. PowerBIConnector.nl
  5. 1.6 Bedrijven

1.6 Bedrijven

In de tab ‘Bedrijven’ staan alle administraties waarvan de Power BI Connector gegevens kan inlezen. Alleen beheerders kunnen bedrijven toevoegen of wijzigen. Een gebruiker zonder beheerdersrechten kan alleen de lijst met bedrijven zien, om zo de administratiecode op te kunnen zoeken.

Klik op de knop ‘+ Bedrijf’ om een nieuw bedrijf toe te voegen.

Vul de administratiecode en naam van het bedrijf in en vink de gebruikers aan die de gegevens van deze administratie mogen importeren. De administratiecode is een zelfgekozen nummer voor dit bedrijf, bijvoorbeeld een klantnummer of bedrijfsnummer. Deze administratiecode wordt straks in Power BI gebruikt om het bedrijf te kiezen.


Vink onder het kopje ‘Connectors’ de optie SnelStart aan en vul de Administratie ID en SnelStart Sleutel in van de betreffende SnelStart administratie.

  • Het Administratie ID kun je vinden door in SnelStart Web de administratie te openen. Het ID kun je vinden in de adresbalk van je browser.
  • Voor de SnelStart Sleutel ga je in SnelStart Web naar het menu Koppelingen, zoek daar de Davista Power BI Connector voor SnelStart. Klik op deze tegel. 
  • Klik op de knop ‘Koppeling instellen’.
  • Klik op de knop ‘Ik ga akkoord’.
  • Hier wordt de SnelStart Sleutel getoond.

SnelStart licentie

Voor de koppeling is een SnelStart licentie voor InBalans, InZicht of InControle nodig. De koppeling is niet beschikbaar voor het pakket Accountant, maar je kunt als accountant wel aan de klant vragen om de koppeling te activeren waarna je de SnelStart sleutel van de klant kunt gebruiken.

Toelichting SnelStart:
De koppeling met Davista is gecertificeerd als een ondernemersoplossing met de pakketeis InBalans, InZicht of InControle. Een accountant met het pakket Accountant kan dus inderdaad niet de koppeling in hun administraties instellen. Wel zijn we vanuit SnelStart van mening dat een accountant altijd zijn eigen online administratie aan een ondernemersoplossing kan koppelen voor eigen gebruik of als demo optie. We kunnen daarom wanneer de accountant zijn eigen online administratie wil koppelen een uitzondering maken, waardoor de accountant in 1 administratie (zijn eigen) de koppeling kan leggen. Dit zullen we echter wel controleren, wanneer het namelijk gaat om een administratie van de klant zal de uitzondering niet gemaakt worden.

Wanneer je als accountant je eigen administratie wil koppelen, dan kun je hiervoor een verzoek indienen bij de Support-afdeling van SnelStart.

 

Was dit artikel nuttig voor je? Ja Nee

Hoe kunnen we je helpen?